Најчитанији текст на блогу Ракија, углавном био је текст под називом „Који је смисао ракијских оцењивања?“ Овај полемички
текст покренуо је широку и јавну дискусију на бројне теме. Ако текст нисте прочитали, прочитајте га, а ако јесте, прочитајте га још једном. Суштина овог текста је порука да свој глас о квалитету ракије треба да даје и заинтересована и информисана публика, а то сте ви - потрошачи. Али као и за све друго, таква ракија мора да буде бренд, а да би то била треба да се легално производи и пласира. Баш као и сва она светски позната алкохолна пића на која се често позивамо и с којима често поредимо нашу ракију.
Најчитанија ракија протекле године била је Академска златна дуња. Испоставило се да су многи препознали у овој ракији идеалан поклон за свечане тренутке. Свака боца, поред ракије од дуња, садржи и један грам јестивих златних листића, високе чистоће. Дуња, дрво храста, злато, одлично се комбинују дајући квалитет више. Слојевита и питка ракија од дуње само је добила свој златни рам.
Најгледанији видео године: Гостовање аутора и уредника блога, Зорана Радомана на телевизији с националном фреквенцијом „Хепи“.
Повод за гостовање био је упис српске шљивовице на Унескову Листу
нематеријалног културног наслеђа човечанства. Ракија, углавном у овој вести види корак даље брендирању, али и препознавању ракије као нове категорије у свету јаких алкохолних пића.
Најбоља нова етикета: Дестилерија Благојевић из Сврљига и њихове три шљивове препеченице, црвена, плава и црна. Ракија Наслеђе са своја три издања, посебно место заузима односом цене и квалитета. Ова породична дестилерија ракију добија искључиво од сопственог воћа које гаје на преко 35 хектара и једна су од дестилерија с највећим засадом шљива у земљи. Ови подаци обећавају одрживост бренда и потенцијално, ракију која попуњава ценовни ранг ракије до 1.500 динара. Мисли се на црвену "тројку" и плаву "петицу". Наравно, Наслеђе 8 са црном етикетом, може и треба да иде даље ка премијум сегменту.
Ракијски догађај године: четврти SpiritEXPO који су организовале наше колеге и пријатељи Спирит Панониан из Новог Сада. У тамошњој Свилари, у Европској престоници културе, одржали смо предавање под називом "Ракијска реанимација". Било је инспиративно раздрмати део Србије где се најмање пије ракија. Наког тога, у децембру, одржан је још један фестивал Distillery Masters у организацији Београдског салона вина. На једном месту нашли су се доказани играчи на сцени и њихова нова издања, али и нека потпуно нова имена која тек треба да се докажу.
Најбоља ракијска журка: Претпремијера шљивове препеченице Стара Песма 18 година стара, наравно у кући ракије Стара Песма у Бајиној Башти. Овој забави претходила је дегустација са оцењивањем професора Нинослава Никићевића који је говорио о шљивовицама старим пет, седам, дванаест и осамнаест година. О овој изванредној ракији, тек ће се писати и говорити.
Догађај без конкуренције била је посета колега из Америке предвођених Билом Гулдом. Наиме, крајем септембра, пред сам почетак јесени, Илија Маловић и Зоран Радоман, уредници и аутори блога Ракија, углавном били су организатори ракијске туре по Београду и Шумадији за пет гостију из Америке, међу којима су били новинари специјализовани за туризам, храну и пиће, маркетинг стручњаци, као и стручњаци за односе с јавношћу. Такође, били су ту и људи укључени у промоцију и продају ракије на северноамеричком тржишту. Представили смо ракију у најбољем могућем светлу, организовали радионице и дегустације где се на енглеском језику описивао концепт ракијске производње, начин конзумације и потенцијал за укључивање ракије у модерно и развијено тржиште алкохола.