Ovih nedelja
pred uredništvom sajta Rakija, uglavnom
stoje sve same šampionske rakije, ili bolje rečeno rakije koje su ispekli i za
čiji kvalitet odgovaraju srpski rakijski šampioni. Danas pred nama stoji Tasina
zlatna, inače, još jedna u nizu rakija koje imaju termin zlatna u svom nazivu. Prisvojni
pridev u nazivu odnosi se na, sada već, rakijsku legendu Stojana Tasića iz
Aranđelovca. Gospodin Tasić je za neverovatno kratko vreme od anonimnog
proizvođača, hobiste, postao jedan od najnagrađivanijih srpskih rakijaša.
Nosilac je nagrade Prvaka Srbije koja se dodeljuje u Čačku i koja važi za
najprestižniju nagradu za proizvođače rakije od šljive. Tasić poseduje Velike
zlatne medalje sa Novosadskog sajma i Velike zlatne medalje sa sajma u Osečini.
Takođe, u Osečini drži rekord kada je u pitanju visina ocene, naime, njegova
rakija je dobila neverovatnih 19,37 poena.
Mi smo pili
Tasinu rakiju iz komercijalnog litarskog pakovanja na kome pored pomenutih
nagrada stoje i prva mesta na dosta lokalnih, pre svega, šumadijskih takmičenja.
Rakija je po rečima proizvođača kupaža šljive Požegače i Crvene ranke (šumadinka, darosavka, crvenjača, ranjača).
Boja:
narandžasta, boja mandarina. Ovakva boja se dobija dodavanjem delova drveta
šljive (tzv. srce šljive) u rakiju.
Miris: nekako zeljast i kiselkast. Alkoholno sirće, zelena šljiva, zelena banana, miris natrule kajsije.
Ukus: bolji od mirisa, vanila, šerbet, livadski med. Kod veoma kratkog
finiša ukus svežeg kokosa. Iako je rakija 45% ne oseća se snaga alkohola, rakija
je pitka i prijatna.
Zaključak: Iako kupaža dve autohtone sorte ova rakija je nekako ostala
nedorečena i neinspirativna. Stiče se utisak, a to je
samo naše mišljenje, da je kupaža izvršena relativno skoro i da rakija nije
imala vremena da se stabilizuje. Takođe, Crvena ranka je potpuno zapostavljena
u ukusu. Sigurni smo da proizvođač ove rakije ima odličnih destilata u svom
podrumu, nagrade kojima može da se pohvali dobijene su od najvećih stručnjaka
koje Srbija ima, međutim, mi pišemo o onom što stoji ispred nas.
Sve do sada
rečeno navodi nas da kažemo par rečenica o prirodi rakijskih takmičenja u našoj
zemlji. Naime, svi znaju da rakije koje dobijaju nagrade nikada nisu rakije
koje kupujete kod proizvođača, uzimate sa rafa u marketu, ili poručujete preko
interneta. To su rakije specijalno pripremane za tu priliku i pitanje je postoji
li više od litar te i takve, šampionske rakije. Naravno, ovo je sve odavno
poznato, ali postoji jedna logika kojom se vode degustatori ovog Bloga. Želimo
da verujemo da su rakije u komercijalnim pakovanjima, ako ne iste, onda makar
slične nagrađivanim, da su to daleke rođake ili malo ružnije sestre šampionke. One
bi trebalo da budu u najmanju ruku na istom rakijskom tragu sa onom koja je
proizvođaču donela slavu. U tom slučaju nagrade služe promovisanju kvaliteta i
skretanju pažnje na trud i posvećenost.
Nagrade, inače, nisu samo tu da bismo
se njima hvalili, ili da bismo diplome kačili po zidovima, nagrade su teško
breme odgovornosti obešeno proizvođaču o vrat. Svi znamo, gde je mnogo uspeha,
tu leži i veća opasnost od razočaranja. Francuzi kažu, Noblesse
oblige, iliti na srpskom Plemstvo obavezuje, što podrazumeva
da, pored povlastica, dobro ime i titula povlače za sobom više odgovornosti, veća
očekivanja okoline, veću društvenu pažnju. Pa, znači li sve ovo da je Tasina
zlatna loša rakija? Nikako, štaviše, dobra je, ali, na žalost, ništa više
od toga.
Ocena: srebro 84 od 100 poena
Radiohead - Optimistic
Radiohead - Optimistic
Nadam se da će g-din Tasić pročitati ove rime.
ОдговориИзбришиDragi Đorđe, sve proizvođače obavestimo da su naše impresije o njihovoj rakiji objavljene na Blogu. Svi imaju slobodu i pravo da ostave svoj komentar bez bilo kakve cenzure.
ОдговориИзбриши